.

Påsk i Skåne

Publicerad 2015-04-07 18:00:53 i Allmänt,

 
 Solnedgång i Torekov
 
 Potatis o grönsaker sätts i jorden
 
 
Än en gång på tåget hem. Denna gång från släkthusen i Mäsinge, nordvästra Skåne. Släkthuset innebär att vi som mest varit 20 personer nere nu över påskhelgen, fördelade på tre hus. En liten idyll.
 
Jag är glad och tacksam över fina dagar. Fint väder, skön klar luft, mycket tid utomhus och ledighet från pluggandet för en liten tid.
 
Ni återvänder jag förhoppningsvis med ny energi för att ta mig an Examensarbete nr 2. Tacksam över att denna gång ha skrivsällskap.
 
Nu är det inte många veckor kvar på lärarutbildningen! Jag hoppas på vilsamma veckor och tid att stanna upp och njuta över vårens ankomst mitt i skriveriet.
 
/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefine

Jag är en reflekterande person som uppskattar promenader i naturen, att lyssna på musik och att vara med vänner. Under våren 2015 kommer jag bo åter i Linköping och läsa färdigt lärarprogrammet där. Jag drömmer om att få arbeta med människor på ett eller annat sätt. Och att vandra med Gud.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela