.

Vår i Linköping!

Publicerad 2015-04-27 21:50:00 i Allmänt,

Några veckor har gått sedan jag skrev här sist och det är tid för en liten update. Samtidigt som det inte känns som att några större förändringar skett sedan sist. Det är fortsatt uppsatsskrivande som gäller och jag och M (som jag skriver med) kommer sakta men säkert framåt. Drygt tre veckor kvar till inlämning, men det är nog bäst att ignorera i nuläget ;).
 
Nu känns det som att våren anlänt på riktigt. Skogarna här nere är fulla av vitsippor och träd efter träd börjar få nya kläder. Sol och frisk luft gör verkligen gott in i själen! Och det är härligt att leva så nära naturen som jag gör här där bara en enkel cykeltur till universitetet innebär att jag får cykla igenom en vitsippsklädd skog. Det gäller att försöka ta vara på det lilla.
 
Fick ett vykort från min farmor idag med några rader på som jag vill dela med mig av:
 
"Vardagskraft?!
Det är de små stunderna
vid någon källa"
 
Kloka tankar att ta med sig nu när dagarna blir allt längre och det är lätt att tro att ens energi ska vara obegränsad. Maj, som vi snart går in i brukar ju även ha en tendens att fyllas upp av mängder av program. Då kan orden från vykortet bli en påminnelse om att ta sig tid att stanna upp. Att stanna upp vid de källor som finns i vår närhet och samla den kraft som krävs för att möta vardagens måsten och bestyr. Och för att orka med de glädjeämnen som ligger framför.
 
Något jag verkligen ser fram emot är att gå på musikalen "The Sound of Music" imorgon kväll med några vänner. Vi bokade biljetterna för ungefär två månader sedan och sedan dess har det känts som en kommande höjdpunkt. Förmodligen kommer det en resumé här framöver...
 
Så till sist. Några bilder från en härlig vårpromenad jag tog igår. Så här ser mina hemtrakter ut för tillfället :
 
En nyutslagen björk
(precis där jag bor)
 
 Solbelyst skogsstig
 
 
Min skolväg
 
 
Vitsippetäckt mark
 
 
 Charmiga gamla Linköping
 
 
Jag önskar er en fortsatt fin vecka och en glad Valborg! Då får vi fira vårens efterlängtade ankomst! 
 
/Josefine

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefine

Jag är en reflekterande person som uppskattar promenader i naturen, att lyssna på musik och att vara med vänner. Under våren 2015 kommer jag bo åter i Linköping och läsa färdigt lärarprogrammet där. Jag drömmer om att få arbeta med människor på ett eller annat sätt. Och att vandra med Gud.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela