.

Sensommar, havsluft och lärarjobb

Publicerad 2015-09-06 16:28:00 i Allmänt,

De senaste fyra veckorna har mycket präglats av mitt nya jobb som gymnasielärare. Det är mycket att göra, men har hitills gått bra. Jag ser fram emot att förhoppningsvis framöver kunna hinna planera lektionerna med lite bättre framförhållning - för att på så vis kunna ha fritid när jag är ledig. Nu blir det en hel del kvällsjobb för att planera för morgondagen.
 
De stunder som ändå betyder mest för mig är de på fritiden då jag får komma ut i naturen eller möta vänner. Långpromenader längst med vattnet i Stockholm, blåbärsplockning på Ekerö och nu en helg i Göteborgs skärgård tillsammans med släkten. Stunder av andrum.
 
Förhoppningsvis kan de där stunderna ge ork och inspiration till  höstens arbete. Jag hoppas på det.
 
Önskar er en september fylld av vila, ro och ny kraft!
 

Kommentarer

Postat av: Mattias

Publicerad 2015-09-08 02:13:23

Mmmm, Bohuslänsk granit!!

Svar: Ja, jag kan tänka mig att du gillat detta! ;)
Josefine

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Josefine

Jag är en reflekterande person som uppskattar promenader i naturen, att lyssna på musik och att vara med vänner. Under våren 2015 kommer jag bo åter i Linköping och läsa färdigt lärarprogrammet där. Jag drömmer om att få arbeta med människor på ett eller annat sätt. Och att vandra med Gud.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela